Фізика - для нас не просто слово, фізика - для нас не просто звук, фізика - надія та підгрунтя всіх без вийнятку наук!

вівторок, 28 травня 2013 р.

Портфоліо учителя - це засіб фіксування, накопичення матеріалів, які демонструють рівень професійної майстерності учителя, його вміння розв"язувати задачі своєї професійної діяльності. Портфоліо учителя показує рівень підготовленності педагога та рівень активності у навчальній та позаурочній діяльності.
Мета створення портфоліо - проаналізувати, узагальнити та систематизувати результати своєї роботи, об"єктивно оцінити свої можливості та спланувати дії, щодо підвищення свого методичного рівня.


Кожен з нас чув таке поняття –“портфоліо”. Але зазвичай це поняття асоціюється у нас не зі школою, а з модельним чи дизайнерським бізнесом. Чому ж з’явилася необхідність створювати портфоліо учителя?
Учитель є основною особою будь-яких шкільних змін та реформ. Які , в свою чергу, потребують від педагога переорієнтації його діяльності на нові педагогічні цінності, що в свою чергу, висвітлює одну з основних проблем при роботі щодо зростання педагогічного майстерства – формування дослідницької культури.
Проблема становлення та розвитку професіоналізму стає загальнодержавною проблемою. Бо оснівною метою освіти стає не проста сукупність знань, умінь та навичок, а особистісна, соціальна та професійна компетенції, які на них базуються: вміння самостійно здобувати знання, аналізувати інформацію, використовувати її, раціонально та швидко реагувати на всі зміни у світі.
Сьогодні учитель поставлений у такі умови, коли оволодіння певними навичками (дослідницьким, проектувальними) є обов’язковою умовою його формування як педагогічного суб’єкта, що закріплено в новій  парадигмі освіти. Саме такий педагог може давати якісну освіту, бо якість освіти це показник розвитку суспільства, національної культури.
У світі існує багато підходів до формування навичок рефлексії (самооцінки) у учителя. Але не можна  учителя вимірювати формулою “знання-вміння-навички учня”, бо не можна оцінити весь моральний світ учителя, моменти його творчості, його педагогічних осяянь. Все це не виникає з підручників, все це результат важкого труда, зусиль над собою.
Портфоліо учителя – це засіб фіксування, накопичування матеріалів, які демонструють рівень професіоналізму учителя, його вміння розв’язувати задачі своєї професійної діяльності.
  Портфоліо учителя показує рівень підготовленості педагога та рівень активності у навчальних та позаурочних видах діяльності.
Але виникає питання: у якому вигляді створювати портфоліо- паперовому чи електронному? Це вже залежить від бажань та вмінь самого педагога, але сучасні реалії потребують і від учителя інформаційної компетенції та певних вмінь.
Електронне портфоліо учителя – це веб-базований ресурс, сайт чи блог учителя, який відображає індивідуальність та професійні досягнення. З моїм блогом можна ознайомитися за адресою: http://fizikaetoneslozhno.blogspot.com/

Тому саме портфоліо учителя повинно ставати його “досьє успіхів”, у якому відображатиметься найцікавіше, найвдаліше та найдостойніше з того, чим займається учитель.

Немає коментарів:

Дописати коментар